Hudson’s Bay wil ‘memorable moments’ creëren voor gasten

Hudson’s Bay wil ‘memorable moments’ creëren voor gasten
  • 05 september 2017
  • Redactie

De Canadese warenhuisketen Hudson’s Bay heeft vandaag de eerste vestiging in Nederland geopend. Het filiaal aan het Amsterdamse Rokin moet volgens het bedrijf een bijzondere winkelbeleving en ‘best-in-class service’ bieden.

Jacco van der Steen, directeur Marketing en Inkoop in Nederland, spreekt van een vernieuwende winkelervaring. ‘Ons doel is om memorable moments te creëren voor onze gasten. We doen dat met sterke merken en lokale tijdelijke collecties, unieke proeverijen en onze mooi ingerichte winkels. We combineren dit met onze all-channel aanpak, waarmee we een bijzondere online winkelervaring bieden.’


Klantondersteuning
Onderdeel van de winkelbeleving is de zogeheten ‘best-in-class service’. Zo hebben de medewerkers een smartphone bij zich, waarmee ze klanten kunnen ondersteunen. Ook biedt de winkel personal shoppers, een kleermaker om kleding passend te maken, een scanner waarmee klanten producten kunnen scannen om deze vervolgens bij Click & Collect op te halen en te betalen.


Verder zijn er verschillende verzorgingsbehandelingen mogelijk en beschikken de winkels over een restaurant. In Amsterdam is dit Nacarat, geopend door chef-kok Ron Blaauw. De overige negen vestigingen krijgen een La Place, het restaurant dat eerder onderdeel uitmaakte van het failliete V&D. Veel van de nieuwe locaties van Hudson’s Bay zijn voormalige V&D-panden. Later deze maand openen vestigingen in Den Haag, Rotterdam, Leiden, Breda, Maastricht, Zwolle, Almere, Den Bosch en Tilburg.

Communicatiekanaal
Op de website van het bedrijf kunnen klanten terecht om de merken uit de winkel online aan te schaffen. In de app biedt Hudson’s Bay nieuws en informatie over de warenhuizen, de collecties en vacatures. Via beide kanalen kunnen klanten zich aanmelden voor het loyaltyprogramma, Club Hudson’s Bay. Volgens de bouwer van de app is dit ‘het belangrijkste één-op-één communicatiekanaal tussen het merk, de winkels, de medewerkers en de klanten.’


Ook heeft Hudson’s Bay een contactcenter ingericht, dat dagelijks bereikbaar is tussen 08.00 en 22.00 uur. De ondersteunde klantcontactkanalen zijn telefoon, mail, Facebook en Twitter.

Noot: lees ook over de eerste indrukken van retailexperts Paul Moers, Rupert Parker Brady en Cor Molenaar over Hudson's Bay op Twinklemagazine.nl, zustertitel van CustomerFirst.

comments powered by Disqus
  • Deel dit artikel
  • Reacties
  • Link