Data-inzichten benutten voor betere CX en EX
De Nederlandse initiatiefnemers van The Experience Professionals zijn een partnership aangegaan met het Amerikaanse ThoughtSpot. In samenwerking met laatstgenoemde specialist in ‘search & AI-driven analytics’ gaan zij organisaties helpen aan datagedreven inzichten die weer ten goede moeten komen aan verbeterinitiatieven op het gebied van de klant- en medewerkerbeleving.
Door SpotIQ, de AI-engine van ThoughtSpot, te wijzen op een onderwerp of een zoekwoord, haalt het systeem volgens de ontwikkelaar eerst relevante inzichten naar voren door duizenden vragen te stellen. Door het gebruik van machine learning worden aansluitend de uitschieters, afwijkingen of trends in kaart gebracht. Uitgerust met deze inzichten kunnen medewerkers vervolgens betere, meer geïnformeerde besluiten nemen, die leiden tot betere ervaringen voor medewerkers en klanten.
‘Uit de eerste hand hebben wij zelf ervaren dat data scientists te maken krijgen met een verbazingwekkend aantal verzoeken om de customer journey te verbeteren, pijnpunten van klanten op te sporen of redenen te vinden voor het personeelsverloop. Het is simpelweg te veel voor de meeste datateams om mee om te gaan’, stelt Bart-Jan van Duijn, oprichter en partner van The Experience Professionals. ‘Met ThoughtSpot kunnen we onze klanten in staat stellen om data-inzichten te vinden die nodig zijn voor het bieden van een geweldige CX en EX.’ De Amerikanen zijn op hun beurt blij voet aan de grond te krijgen in de Benelux met hun analyticsplatform.
- klantervaring
- analytics
- The Experience Professionals
- ThoughtSpot
- medewerkerbeleving
- customer journey
- zoekmachine
- AI-engine
- data-inzichten