HTM optimaliseert reizigersinfo
Het Haagse ov-bedrijf HTM gaat samen met digitaal partner Redkiwi een nieuw reisplatform ontwikkelen. De livegang hiervan staat gepland voor maart 2020.
‘Onze huidige website is verouderd en wijzigingen kunnen lastig gerealiseerd worden. Daarbij hebben we een aparte corporate website, die niet synchroniseert met het reisplatform’, verklaart Kim ’s Gravemade, specialist Reizigerscommunicatie bij HTM, de keuze voor de digitale updates. Volgens haar werkt Redkiwi met de nieuwste technologie en mogelijkheden, waarmee het bureau ervoor zorgt dat HTM.nl nog beter zal aansluiten bij de behoefte van reizigers en stakeholders. ‘Hiermee kunnen we de online beleving van onze websitebezoekers verbeteren’, meent ’s Gravemade.
Edwin Plag, CCO bij Redkiwi, benadrukt op zijn beurt dat het van groot belang is om reizigers die met het openbaar vervoer willen reizen goed te informeren. ‘We gaan heel veel data en informatie beschikbaar maken om de gebruikers in te lichten over onder meer tijden, storingen en chipkaartsaldo. Essentieel voor de informatievoorziening van een reisplatform is de real-time data.’ Zijn bureau nam eerder al de website van de Rotterdamse openbaar vervoerder RET onder handen.
Lees ook:
De Efteling = Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland
RET: 'Onze persoonlijke benadering werkt'
- reisplatform
- HTM
- online bleving
- klantcommunicatie
- openbaar vervoerbedrijf
- reizigersinformatie
- data
- UX
- klantbehoefte
- Redkiwi