BMW connect met CM.com
De Nederlandse conversational commerce-specialist CM.com is een samenwerking aangegaan met BMW Group. Geautomatiseerde sms-verzending voor connectiviteitsdiensten vormt de hoofdmoot van deze overeenkomst.
De technologie van CM.com wordt schaalbaar aangeboden aan de autofabrikant. In de toekomst zal het ook mogelijk worden om geautomatiseerde sms-berichten te versturen voor allerlei doelen van BMW Group – bijvoorbeeld voor communicatie naar eigen medewerkers, maar ook naar partners of klanten in de vorm van registratiebevestigingen.
Connected cars
Jeroen van Glabbeek, ceo van CM.com, is erg blij om BMW Group als klant te mogen verwelkomen. ‘De ConnectedDrive-diensten (van de betreffende autofabrikant, red.) bieden de bestuurder maximale connectiviteit, personalisatie en entertainment, maar ook alles wat het plannen van de reis gemakkelijker en comfortabeler maakt. Onze oplossing past in het plaatje door het flexibele en agile aspect’, stelt hij.
De genoemde diensten maken het onder meer mogelijk om voor aanvang van een reis de route eenvoudig te plannen via de smartphone, waarna het navigatiesysteem in het voertuig dit overneemt. Sms is een belangrijk onderdeel voor het succes van dergelijke connectiviteitsdiensten, aangezien de in de auto geïntegreerde SIM-kaarten geen verbinding met het mobiele internet nodig hebben om sms-berichten te versturen.
Lees ook:
BMW geeft gas met augmented reality
De connected car als symbiose tussen mens en machine