Klantenservice Air Canada moet incasseren

Klantenservice Air Canada moet incasseren
  • 12 december 2019
  • Redactie

Air Canada, één van de grootste luchtvaartmaatschappijen van Noord-Amerika, heeft veel woede en frustratie van klanten op zich afgeroepen door een nieuw reserveringssysteem te lanceren. De airline is zo overweldigd door telefoontjes, dat de klantenservice meer klappen moet incasseren dan mogelijk is.

‘Air Canada heeft onlangs een nieuw reserveringssysteem geïntroduceerd en het is aanzienlijk drukker dan normaal. Vanwege de huidige belvolume kunnen we je momenteel niet in de wacht zetten. Excuses ervoor.’ Global News stuitte begin deze week op dit automatische bandje wanneer de nieuwszender contact probeerde op te nemen met de luchtvaartorganisatie. De enorme drukte is het resultaat van een groot, tweejarig project van Air Canada. Door het nieuwe reserveringssysteem gaat er boekingsinformatie verloren of worden boekingen niet goed afgerond.

Overvol
De klantenserviceafdeling van de maatschappij maakt overuren. Klanten laten aan Amerikaanse nieuwsmedia weten niemand te spreken te krijgen, ook niet na vijftien contactpogingen.
Inmiddels is de Canadese overheid ingeschakeld om de airline tot de orde te roepen en te waarschuwen dat de tijd dringt om de problemen te verhelpen, aangezien de feestdagen voor de deur staan. Tot op heden zijn de problemen met het reserveringssysteem (nog) niet opgelost.

comments powered by Disqus