ASOS lanceert vrouwvriendelijke AR

ASOS lanceert vrouwvriendelijke AR
  • 17 januari 2020
  • Redactie

Brits kledingmerk ASOS helpt sinds kort vrouwelijke klanten uit de brand die kleding willen bestellen, maar niet zeker weten of de outfit past bij een ander lichaamstype dan de modellen op de productfoto’s. De AR-gebaseerde ‘See My Fit’-functie moet ervoor zorgen dat klanten beter overwogen bestellingen plaatsen.

ASOS test de functie waarvoor het bedrijf een samenwerking is aangegaan met AR-leverancier Zeekit. Zodra de gebruiker op de ‘See My Fit’-knop klikt, kan zij het kledingstuk op verschillende modellen zien – van kledingmaat XS tot XL. Augmented reality maakt het mogelijk het kledingstuk digitaal over het model heen te plaatsen. De woordvoering van de modeketen: ‘Klanten kunnen het model kiezen waarmee ze zich het meest identificeren, een optie die niet mogelijk zou zijn met traditionele fotoshoot-technieken.’

Mooiere klantreis
Het modemerk scoorde in 2018 ook al hoge hogen wegens het doorvoeren van verbeteringen in de customer journey op basis van klantdata. Klantgegevens werden gebruikt om aan te tonen dat de meeste klanten veel items bewaarden in een wensenlijst, waarna Asos ‘sorteerplanken’ introduceerde om producten te rangschikken op type, gelegenheid en prijs.


comments powered by Disqus