Digitaal steuntje in de rug voor Radboudumc

Digitaal steuntje in de rug voor Radboudumc
  • 26 februari 2020
  • Redactie

Communicatieplatform Zaurus ondersteunt sinds kort zorgverleners van Radboudumc in de communicatie met patiënten. Op afstand kunnen de medewerkers plaatsnemen in de digitale spreekkamers voor videoconsulten.

Patiënten hoeven niet fysiek naar het universitair medisch centrum af te reizen voor een consult met zorgverleners. Een patiëntvriendelijke optie, vindt Zaurus. ‘Zo kunnen ze gewoon vanuit huis, via een tablet of smartphone beeldbellen. Ook intercollegiale overleggen met externe zorgverleners kunnen plaatsvinden via de digitale spreekkamers.’

De digitale doktersassistente
De digitale zorgassistent van Zaurus – Chantal – is actief bij huisartsenpraktijken die nauw met het Radbouwumc saemnwerken. De inzet van dit soort bots moet de handen van zorgverleners vrij maken, zodat zij meer tijd hebben voor de patiënt.
Oprichter Niels Greidanus vertelde in een eerder interview met CustomerFirst dat de patiënt op het moment nog allerlei omstreden processen moet doorlopen om bij de juiste zorgverlener te komen. Hier komt digitale zorgmedewerker Chantal om de hoek kijken. 'De patiënt moet denken: het enige wat ik moet doen, is naar de website gaan en een gesprek starten. Het moet net zo gemakkelijk zijn als bellen – maar dan zonder wachtrij. Naadloos en eenvoudig.’



comments powered by Disqus