MessageBird wil met Inbox.ai klantenservicemarkt opschudden

MessageBird wil met Inbox.ai klantenservicemarkt opschudden
  • 12 maart 2020
  • Redactie

Klantcommunicatiespecialist MessageBird zegt met de lancering van Inbox.ai ‘een eind te maken aan wachten bij een klantenservice’. Middels dit customer engagement-platform kunnen klanten real-time communiceren met bedrijven, en afbeeldingen en video’s delen via WhatsApp, sms, spraak, Messenger, Instagram, WeChat, Apple Business Chat, RCS, Line en Telegram.

Inbox.ai is ontwikkeld als de ‘Slack voor externe communicatie’, aldus MessageBird. Binnenkomende berichten en klantconversaties worden, ongeacht vanaf welk kanaal ze afkomstig zijn, gecombineerd in een enkele communicatiestroom voor probleemloze ticketing. Met artificial intelligence worden dialogen geanalyseerd op basis van keywords, wat moet zorgen voor snel inzicht in klantwensen.

No time to waste
‘Nu de wereld steeds mobieler wordt, willen we niet meer wachten als we iemand van de klantenservice aan de lijn hebben. Klanten willen steeds nadrukkelijker op eigen momenten en via hun eigen kanalen communiceren met bedrijven', meent MessageBird-ceo Robert Vis. ‘Omdat je geen ontwikkelaars nodig hebt, is Inbox.ai in minder dan een minuut te installeren en kun je direct starten met het introduceren van modernere customer engagement.’

In Europa maken Deliveroo en HelloFresh al gebruik van deze nieuwe klantenservice-oplossing.




comments powered by Disqus