Thuiswinkel.org wil online hamsterstop

Thuiswinkel.org wil online hamsterstop
  • 17 maart 2020
  • Redactie

Consumenten vertonen niet alleen hamstergedrag in fysieke winkels: ook webwinkels zien problemen in de bevoorrading doordat mensen reserves willen aanvullen. Webshops roepen Nederlanders op om ook online normaal te winkelen.

‘Als iedereen zich normaal gedraagt, dan is er niets aan de hand.’ Wijnand Jongen roept namens Thuiswinkel.org consumenten op om niet online te gaan hamsteren. Webwinkels staan volgens de directeur onder druk, net als de bijbehorende logistiek. ‘Niemand heeft honderd rollen wc-papier nodig, dus koop die dan ook niet. In een fysieke winkel is het misschien lastig controleren, maar online kun je een limiet zetten op het aantal te bestellen artikelen.’

Het standpunt van de branchevereniging: webshops kunnen hun klanten oproepen om rekening met elkaar te houden. Net als fysieke supermarkten, is het taak aan online shops om een beroep te doen op consumenten. ‘Blijf aardig tegen elkaar en zorg dat anderen ook hun reguliere boodschappen kunnen blijven doen.’

Twee weken geleden kwam de branchevereniging nog een nieuwe certificering: het Thuiswinkel Waarborg Keurmerk.



comments powered by Disqus