Amazon introduceert Contact Center Intelligence

Amazon introduceert Contact Center Intelligence
  • 24 augustus 2020
  • Redactie

Amazon Web Services (AWS), het cloudplatform van Amazon, introduceert het AWS Contact Center Intelligence (CCI). Naar verluidt is het een selfservice-oplossing voor organisaties om hun chatbots en interactieve voice response (IVR)-tools te ontwikkelen.

Deze nieuwe dienst combineert een aantal diensten om contactcenters meer met machine learning te laten doen. Tools als het begrijpen van diverse talen, vertalingen, tekst-to-speech en business intelligence moeten bedrijven helpen met taken als self service, live gesprekken analyseren en het achteraf analyseren van gesprekken. In samenwerking met AT&T Cloud is AWS een grote leverancier van cloudoplossingen. De bedrijven waren in het verleden nogal eens in strijd over de prijzen.

Klanttevredenheid
Het introduceren van machine learning en natural language processing-tools werkt voor veel organisaties ter bevordering van de klanttevredenheid. Zo ook Verizon, die in februari aankondigde de klantenservice aan te pakken door middel van machine learning. Voor de Amerikaanse telco zou dit meer ruimte geven voor klantgerichtheid. ‘We kunnen nu de tijd van de medewerkers gebruiken om echte, complexe scenario's aan te pakken waar hun emotionele intelligentie hard voor nodig is.’


comments powered by Disqus