Winnaars Klantcontact Quiz bekend
In de zoektocht naar ’s lands customer serviceparels zijn gisteravond de drie winnaars van de Klantcontact Quiz 2020 bekendgemaakt. Yente Wittmer (Flanderijn), Wendy Vink (ATAG) en bol.com vielen tijdens de online uitzending in de prijzen.
Nadat vorige week woensdag de eerste editie van de Klantcontact Quiz plaatsvond, werden gisteren uit 50 bedrijven en 1.100 deelnemers de slimste klantcontactmedewerker, -manager en -organisatie bekendgemaakt. Cc-teamleider Wendy Vink mocht de prijs van slimste klantcontactmanager in ontvangst nemen. KCC-medewerker bij Flanderijn, Yente Wittmer, ging naar huis met de prijs voor slimste klantcontactmedewerker. Hekkensluiter bol.com mag zich mede dankzij Teleperformance en Webhelp slimste klantcontactorganisatie noemen.
Klantcontactkennis
De quiz is geen harde kennistoets op het gebied van klantcontact: volgens de initiatiefnemers is het platform in de basis een online leerplatform. Het gemiddelde ‘rapportcijfer’ van de deelnemende bedrijven bij aanvang van de quiz lag op een 5,9. Aan het einde van het traject is het gemiddelde opgeschroefd naar een 9,1.
Het doel achter de quiz is het creëren van een beter imago over de klantcontactsector. Inspire-ceo Ilja Gleiser lichtte eerder toe: ‘De klantcontactsector kampt al jaren met een ondergewaardeerd imago, waarbij veel mensen bij een klantcontactbaan nog steeds denken aan eentonig werk of het verkopen van producten en diensten bijvoorbeeld.’
> Lees ook: Het imagomysterie in de klantcontactsector - is uitzendwerk de oplossing?
- klantcontact
- bol.om
- customer service
- klantcontactcenter
- Inspire
- Teleperformance
- Webhelp
- Inspire Sourcing Solutions
- service
- ATAG
- Klantcontact Quiz
- klantcontactbranche
- Flanderijn