Amazon’s next step in betalen
Contact- en kassaloos betalen neemt een nieuwe sprong: Amazon komt met een scansysteem waarbij de klant met zijn hand de betaling kan voltooien. Simpelweg de handpalm boven de scanner houden is voldoende om een product af te rekenen.
Het nieuwe systeem is in twee Amazon-winkels in Seattle geplaatst. De techgigant is van plan de nieuwe ontwikkeling ook op andere plekken in de Verenigde Staten te implementeren. Naar eigen zeggen is het systeem een stuk veiliger dan andere betaalmethodes die gebruikmaken van biometrische gegevens via bijvoorbeeld een vingerafdruk of gezichtsscan.
Biometrie
Om het systeem in te stellen dient de klant de eerste keer een creditcard in de scanner te stoppen, vervolgens moet de klant zijn hand boven de scanner houden en wordt er een profiel aangemaakt. Bij de volgende betaling herkent het systeem de handpalm van de klant door onder meer de lijnen en aders te scannen.
Op het gebied van technologische ontwikkelingen staat Amazon allesbehalve stil. Het cloudplatform van Amazon introduceerde dit jaar het AWS Contact Center Intelligence. Een selfservice-oplossing voor organisaties om hun chatbots en interactieve voice response-tools te ontwikkelen.
- afrekenen
- contactloos
- tech
- biometrie
- betaaloplossing
- kassaloos
- betaalgemak
- klantgemak
- CX
- customer experience
- scan
- biometrie
- Amazon