Corona schept klantcontactbanen
De coronacrisis heeft ervoor gezorgd dat veel (flex)werkers hun baan zijn verloren, maar niet in de klantcontactbranche volgens de Klantenservice Federatie (KSF). ‘Door de coronacrisis is er juist banengroei in onze sector.’
Veel van deze nieuwe klantcontactbanen zijn in opdracht van de GGD voor het bron- en contactonderzoek. Het gaat hier om honderden banen die erbij zijn gekomen vertelt Marco Vianen, directeur van SOS Internationaal, in een interview met de KSF. ‘In de Nederlandse flexibele schil werken nu zo’n 6.000 mensen, dat zijn alleen de onderzoekers. Daar komen nog 600 coaches, 240 teamleiders, 100 medici en talloze projectmanagers en coördinatoren bij. Als je de 5.000 GGD’ers die hiermee bezig zijn meetelt, kom je op 12 duizend mensen.’
Trots
De KSF is trots op de flexibiliteit die de branche het afgelopen jaar heeft laten zien. ‘Door de coronacrisis is er juist banengroei in onze sector, de klantenservice. Het UWV bestempelt het werk in klantcontact ook als een kansrijk beroep. De expertise die we in ons vakgebied hebben, blijkt nu ook maatschappelijk extra relevant en goed inzetbaar te zijn’, aldus Geeske te Gussinklo, directeur van de KSF.
Lees ook: Nieuwe GGD-lijn staat roodgloeiend
- dienstverlening
- klantenservice
- corona
- klantgericht
- klantcontact
- bron- en contactonderzoek
- klantcontactbanen
- KSF
- medewerkersgericht
- klantcontactbranche
- Klantenservice Federatie
- contactcenter