Cendris in handen van Yource
PostNL en Yource maken vandaag kenbaar dat Cendris wordt overgenomen. ‘Hiermee versterken we onze mogelijkheden tot verdere groei en technologische ontwikkeling.’
Met de acquisitie van het derde grootste contactcenter van Nederland, mikt Yource op verdere schaalvergroting. Een ander geluid dat eerder dit jaar klonk, toen werd bericht dat Yource werk maakte van een exit. Onlangs heeft investeringsmaatschappij Parcom een koopovereenkomst gesloten met de aandeelhouders van Yource om toe te treden als grootaandeelhouder.
Toegevoegde waarde
Ceo Robin Jansen: ‘We heten de medewerkers van Cendris van harte welkom bij Yource en zijn blij met de extra toegevoegde waarde en expertise die zij voor klanten inbrengen.’ Het cc verwacht de aanwinst in het eerste kwartaal van 2021 te hebben afgerond. Financiële details over de overname zijn niet bekendgemaakt.
PostNL verklaart zich verder te richten op de eigen kernactiviteiten. ‘Cendris kan dankzij de overname door Yource de eigen groeiambitie realiseren. […] De relatie met PostNL verandert maar blijft. Als klant van Cendris blijven we graag rekenen op dezelfde kwaliteit en service die we al jaren gewend zijn’, aldus ceo Pim Berendsen.
- service
- Top 20 Facilitaire Contactcenters
- overname
- acquisitie
- dienstverlening
- Yource
- contactcenter
- Cendris
- Nederland
- technologische ontwikkeling
- PostNL
- klantenservice