Consument snakt naar digitaal contact

Consument snakt naar digitaal contact
  • 29 december 2020
  • Redactie

85% van de consumenten wereldwijd geeft de voorkeur aan messaging-merken, vorig jaar was dit nog 65%. Driekwart van de consumenten zou meer uitgeven aan merken die messaging aanbieden.

Deze bevindingen komen naar voren in het onderzoeksrapport ‘2020 Consumer Preferences for Conversational Commerce’ van het technologiebedrijf LivePerson. Het bedrijf ondervroeg ruim 5.000 volwassenen in zes landen en ontdekte dat messaging en conversatie-AI in toenemende mate op grotere schaal werden gebruikt en vertrouwd.

Digitaal communiceren is niet alleen populair onder jongeren. ‘Voor het eerst tonen oudere consumenten evenveel interesse in messaging met merken als jongeren. Bovendien meldt een grote meerderheid van de consumenten dat ze eerder zaken zullen doen met - en meer zullen uitgeven aan - merken die ze toestaan om berichten te sturen in plaats van te bellen.’

Ook interessant: Persoonlijk of digitaal contact? 'Alles draait om de connectie'



comments powered by Disqus