Mobiel shoppen in trek
Consumenten grijpen steeds vaker naar hun smartphone of tablet om een online aankoop te doen. Ook worden deze devices vaker gebruikt om eten te bestellen.
Dat blijkt uit het onderzoek ‘Trends in Digitale Media 2020’ van onderzoeker GfK en Screenforce. Aan het onderzoek deden ruim 1.300 respondenten aan mee. 57% van hen gaf aan het afgelopen jaar vaker hun smartphone te hebben gepakt om iets te kopen, een jaar geelden was dat nog 41%.
Invloed tv
Ook blijkt dat 92% van de ondervraagden weleens surft naar aanleiding van iets dat ze op tv hebben gezien. Slechts 12% van hen geeft aan dit vaak te doen. Een stap verder koopt 68% van de consumenten weleens iets online naar aanleiding van iets dat ze op de televisie hebben gezien. Overigens doen consumenten dat over het algemeen niet frequent. 47% van die groep geeft aan dit bijna nooit te doen, 20% soms en 1% vaak.
- online winkelen
- mobiel shoppen
- technologie
- klantreis
- klantenservice
- klantcontact
- customer experience
- klantgericht
- digitalisering
- klanttevredenheid
- smartphone
- tablet
- klantbeleving
- dienstverlening
- klantervaring