La Place gaat Deense gast 'Love at first bite'-ervaring bieden
Vanaf nu kan ook de Deense consument kennismaken met het assortiment van La Place, dat een keuze biedt uit een gevarieerd menu met verse en lekkere gerechten. Daarmee wil de formule gasten een ‘Love at first bite’-ervaring bieden, die de smaak en zintuigen prikkelt.
La Place introduceert haar succesvolle foodserviceformule in Denemarken met de opening van een nieuw restaurant in Kopenhagen. Met deze succesformule wil La Place nu ook vaste voet aan de grond krijgen in Denemarken, waar zij later dit jaar ook voornemens is restaurants op andere locaties te openen, waaronder Kopenhagen Airport. Het nieuwe restaurant bevindt zich in het treinstation van Kopenhagen en telt ruim 250 vierkante meter.
‘All day good food fast’
In het concept van La Place draait het om ‘All day good food fast’: lekker, goed en vers eten waarbij de nadruk ligt op smaak en zintuigelijke verleiding van de gast en op snelheid en gemak. Het concept speelt volop in op de nieuwste trends en ontwikkelingen op het gebied van food en foodbeleving. Het nieuwe restaurant in Kopenhagen biedt gasten een uitgebreid en gevarieerd assortiment van zo’n 80 gerechten, met een ruime keuze uit signature recepten, verrassende seizoenstoppers en vegetarische en veganistische opties. Bezoekers van la Place Kopenhagen kunnen de verse gerechten ‘on the go’ bij de Express Counter meenemen of, zodra dit weer mogelijk is, in het moderne marktplaatsrestaurant consumeren.
Europese klant bedienen
Met de opening van het eerste restaurant in Denemarken geeft La Place invulling aan haar ambitie om de Nederlandse foodserviceformule ook in andere Europese landen aan te bieden. Voor de marktintroductie in Denemarken is Jumbo Groep Holding - eigenaar van La Place - een strategische samenwerking aangegaan met SSP, een internationale organisatie met aanwezigheid in meer dan 33 landen die reizigers van over de hele wereld op vliegvelden en treinstations bedient van eten en drinken. SSP zal het onlangs vernieuwde concept van La Place op basis van een franchiseformule in de Deense markt zetten.
Internationale expansie met franchiseformules
'Door de samenwerking met SSP kunnen wij ons concentreren op de verdere uitrol van La Place in Denemarken. Hiermee geven we invulling aan onze strategie om op termijn groei te realiseren in zowel binnen- als buitenland. Dit doen we vanuit de overtuiging dat de kracht van onze foodserviceformule zich ook voor markten in het buitenland leent', vertelt Colette Cloosterman-van Eerd, CCO van Jumbo. 'Deze internationale expansie zal vorm krijgen door middel van franchiseformules waarbij we de krachten bundelen met sterke spelers als SSP, dat in Denemarken een lange staat van dienst heeft en een uitstekende kennis van de lokale Deense markt. Met de opening van La Place Kopenhagen zetten we een eerste stap naar de uitbreiding van ons concept in Denemarken en we hebben er alle vertrouwen in dat we samen een mooie toekomst tegemoet gaan.'
(PvWK)