GGD-contactcenter bereikt taks
De maximale testcapaciteit van de GGD’s is bereikt: klantenservicemedewerkers kunnen de stroom aanhoudende telefoontjes nauwelijks aan. Met 120.000 testen per dag hebben de 4.000 medewerkers hun taks bereikt.
GGD/GHOR heeft na aanhoudende vragen van diverse media laten weten: ‘We lopen aan alle kanten tegen het maximum van onze capaciteit aan’. Zowel online als telefonisch is het een uitdaging om een testafspraak te maken. Online is er in steeds meer regio’s nauwelijks nog een open ‘slot’ te vinden en contactcentermedewerkers maken overuren om wachtende Nederlanders alsnog van dienst te kunnen zijn;
Personeelstekort
‘Veel mensen roepen dat we meer mensen moeten inzetten. Een logische reactie, maar daar is de arbeidsmarkt op dit moment helaas niet naar’, aldus GGD-directeur Jaap Eikelboom tegenover De Gelderlander. ‘We zijn al weken hard bezig met meer mensen aannemen maar tegen deze explosieve groei kunnen wij bijna niet werven. […] Iedere medewerker zet zich volledig in om deze pandemie te bestrijden maar de aantallen van deze week zijn ongekend hoog.’
Lees ook over dit onderwerp dit artikel op CustomerFirst