Stroomopwaarts en VanAd starten werkleertraject klantcontact
Werkgeversservicepunt Stroomopwaarts start samen VanAd Engage met een nieuw werkleertraject. Dit werkleertraject biedt minimaal 40 werkzoekenden uit Maassluis, Vlaardingen en Schiedam de mogelijkheid om binnen drie maanden een opleiding tot contactcenter medewerker te volgen en werkervaring op te doen.
Met dit werkleertraject worden inwoners met een bijstandsuitkering én andere werkzoekenden uit Maassluis, Vlaardingen en Schiedam in drie maanden begeleid naar betaald werk in klantcontactcenters, waaronder VanAd Engage. Samen met Stroomopwaarts is hiervoor een contactcenter opgezet in het werkleerbedrijf in Schiedam, om de deelnemers ‘on the job’ te trainen. In het programma is er ook aandacht voor persoonlijk leiderschap, (zelf)vertrouwen en talentontwikkeling. De deelnemers ontvangen na examinering het landelijk erkend KSF-Branchecertificaat en het Engage AanZet certificaat, waarmee ze hun positie op de arbeidsmarkt versterken.
Flexibel werken
Uit onderzoek van het UWV blijkt dat de vraag naar klantcontactpersoneel met name bij de GGD’s, online retail bedrijven, de overheid en banken is toegenomen. Deze trend is bij Stroomopwaarts al langere tijd bekend. 'Functies binnen klantcontactcenters zijn niet gebonden aan sectoren, hierdoor zijn er veel mogelijkheden voor onze cliënten. Dit werk is namelijk erg geschikt om parttime of vanuit huis te doen. Ook kan het een oplossing zijn voor ouders met kinderen die meer aan huis gebonden zijn', aldus Martijn Bulte, unitmanager Werk bij Stroomopwaarts.
Ervaren partner
VanAd Engage is na een uitgebreid marktoriëntatie gekozen als partner in het opleiden en begeleiden van contactcenter medewerkers. 'Met onze interne leertrajecten begeleiden wij collega’s in hun vak, met een grote focus op het werken vanuit échte verbinding -met de klant, met een collega en met jezelf. Daarmee voegen we waarde toe aan ieder klantcontact dat wij voor onze partners doen en geven we onze collega’s skills for life mee. Door de samenwerking met Stroomopwaarts, laten wij de kracht van verbinding nog veel verder reiken', aldus Sharon Braam, chief human resources officer bij VanAd Engage.
- klantcontactcentra
- werkleertraject
- personeelstekort
- VanAd Engage
- UWV
- personeel
- stroomopwaarts
- klantcontactcentrum
- opleiding
- certificaat