Supermarkt op de bon?

Supermarkt op de bon?
  • 25 november 2021
  • Redactie

De prijzen op kassabonnen verschillen in veel supermarkten nog steeds van de prijzen op de schappen – wat nagenoeg altijd in het nadeel is van de klant. De Consumentenbond bemerkt dat het aantal fouten zelfs toeneemt.

Van de supermarktketens Albert Heijn, Aldi, Coop, Lidl, Jumbo, Plus en Spar werden elk drie filialen bezocht door de Consumentenbond. Hier werden de prijzen van de schapprijzen van 25 producten vergeleken met de prijzen op de kassabon. Eén keten sprong eruit met nul fouten op de bon: Aldi.

Aldi als winnaar
Laatstgenoemde keten doet het over de hele linie het best: slechts 4% van de producten is verkeerd geprijsd, tegenover 25% van de foutief geprijsde producten bij de Albert Heijn en een foutpercentage van 20% bij Jumbo. ‘Consumenten beslissen op basis van de prijs op het schap en die prijs moeten winkels hanteren. Tenzij vaststaat dat die prijs overduidelijk een vergissing is’, concludeert de Consumentenbond.

Vorig jaar waren drie van de in totaal 28 kassabonnen foutloos en de Consumentenbond spreekt dus van een toename in het aantal foutieve bonnetjes. Dit terwijl de ketens vorig jaar beterschap beloofde.

Ook lezen: zo geven supermarkten hun online boodschap vorm
https://customerfirst.nl/interviews/2020/11/zo-positioneren-supermarkten-zich-op-de-(online)-markt/

comments powered by Disqus