Klantinfo per Nutriscore in aantocht
De invoering van het nationale voedselkeuzelogo Nutri-Score staat in de eerste helft van 2022 geagendeerd. Doel is de customer beter te informeren over gezonde producten in supermarkten via het voedselkeuzelogo.
Dat maakt het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) bekend. Al laat het ministerie zich voorzichtig uit. Woordvoerder Job Holzhauer spreekt op Distrifood van ‘het voornemen’ om het logo in te voeren. Eerder sprak het departement over het voornemen om medio 2021 te starten met de Nutri-Score. ‘Zoals eerder aangegeven, moet de invoering van Nutri-Score zorgvuldig worden voorbereid. Nadat de eerste uitkomsten van de wetenschappelijke evaluatie van het internationale wetenschappelijk comité gereed zijn, zal het besluit over de introductie van Nutri-Score in Nederland genomen worden.’
Meer helderheid voor klant
Intussen zijn verschillende foodmerken, zoals Iglo en Hak, maar ook supermarktketens, als Albert Heijn en Plus, al begonnen met het voedselkeuzelogo. Plus is intussen toe aan zijn derde Nutri-Score-pilot. De score is nu ook zichtbaar op de verpakkingen van ‘Uit de Keuken van Plus’, aldus het retailmedium. 'Het gaat onder andere om verschillende verse maaltijden, soepen, pizza’s en maaltijdsalades. Met de nieuwe pilot sorteert Plus voor op de landelijke introductie van het logo. AH doet hetzelfde. De blauwe formule liet nog voor de officiële aankondiging van VWS aan Distrifood weten te anticiperen op een snelle invoering. Zo’n 6000 huismerkproducten krijgen daarom alvast een Nutri-Score.' Lees hier verder.