Jumbo volgt klantgedrag en gaat flitsbezorgen
’If you can’t beat them, join them', zegt Jumbo-bestuurder Ton van Veen waarom Koninklijke Jumbo Groep tóch in zee gaat met flitsbezorger Gorillas. Maar, bekent hij ook: ’ik zie het liever niet’.
'Ik ben zelf misschien ook niet de eerste klant van flitsbezorgers, maar we kunnen niet ontkennen dat heel veel klanten, vooral in steden, wel klant zijn', licht Van Veen in gesprek met De Telegraaf de maandag gepresenteerde samenwerking met Gorillas toe. 'Gorillas zit inmiddels in negen Europese landen, en in Nederland al in elf steden. Dat gebeurt niet als er geen vraag is.'
Sneller in huis
Nieuwe trends, ook al zijn ze disruptief en passen niet in jouw businessmodel, kun je maar beter omarmen dan je er tegen te verzetten, stelt de Jumbo-topman. Jumbo en Gorillas zijn ervan overtuigd dat zij van elkaars expertise kunnen profiteren en tegelijkertijd hun eigen marktpositie kunnen versterken. In het kader van de overeenkomst levert Jumbo een groot deel van haar assortiment aan Gorillas, waaronder verschillende A-merk-, Jumbo Huismerk-, biologische en exclusieve La Place producten. Daarnaast krijgen online klanten van Jumbo in stedelijke gebieden in de toekomst de mogelijkheid om hun aankopen binnen enkele minuten door Gorillas te laten bezorgen.