KSF wil 'realistisch beeld' van salarissen klantcontactcentra

KSF wil realistisch beeld van salarissen klantcontactcentra
  • 6 januari 2022
  • Redactie

Naar aanleiding van een artikel in Nu.nl, waarin de salarissen van diverse beroepsgroepen tegen het licht worden gehouden, roept de Klantenservice federatie haar leden op een vragenlijst in te vullen om tot een realistisch beeld van de salarissen binnen de branche te komen.

In het artikel stelt vakbondsbestuurder Elly Heemskerk van de FNV onder meer: ‘Callcentermedewerkers zitten qua salaris aan de onderkant van de markt, terwijl het hartstikke goed gaat met de branche.’ Volgens de KSF is dit niet het hele verhaal. ‘Wij constateren iedere keer weer dat het halve verhaal verteld wordt. Heel vervelend, want dit roept onnodige emotie op en kan je als werkgever een onzeker gevoel geven in een lastige arbeidsmarkt. Daarom vinden wij het de hoogste tijd om de huidige stand van zaken te onderzoeken en deze met de markt te delen.’

Daartoe roept de federatie managers en HR-functionarissen van contactcentra op een vragenlijst te beantwoorden om tot een goed en realistisch beeld van de salarissen van Nederlandse contactcentra te komen. De deelnemers krijgen aan het einde van het onderzoek de resultaten toegestuurd. Of en zo ja hoe de resultaten met de buitenwereld worden gedeeld is nog niet bekend gemaakt.

comments powered by Disqus