Betere B2B-betaalervaring met BNPL

Betere B2B-betaalervaring met BNPL
  • 4 oktober 2022
  • Kel Koenen

De buy-now-pay-later-oplossing (BNPL) voor B2B betalingen, Biller, gaat samenwerken met Pay. Daarmee introduceren ze gezamenlijk online achteraf te betalen in de zakelijke markt.

Dit moet leiden tot een betere betaalervaring en tot 30 procent hogere conversie voor zakelijke gebruikers van de betaaldienst. De gecombineerde dienst is in het laatste kwartaal van 2022 beschikbaar in Europa via het betaalplatform van Pay.

Met Pay. vindt Biller een partner die bekend staat als een van de meest ervaren Payment Service Providers (PSP) van Nederland. Door de integratie op het Pay.-platform beschikken duizenden Europese klanten over de mogelijkheid om Biller in een paar clicks toe te voegen als betaalmethode. Daarmee is Pay. de eerste betaaldienst in Nederland die de dienst van Biller aanbiedt.

De afgelopen jaren was er in de B2B-markt weinig ontwikkeling op gebied van innovatieve betaaloplossingen en al helemaal als het gaat om zogeheten ‘buy-now-pay-later’ (BNPL)-diensten. Uit onderzoek van Thuiswinkel.org blijkt dat meer dan 20 procent van de zakelijke kopers nog moet betalen met een betaalmethode die niet hun voorkeur heeft. '

Achteraf betalen levert veel voordelen op voor zowel de zakelijke koper als verkoper', stelt Menne Mennes van Pay. 'We weten al lang dat een goede user experience bij betalingen zorgt voor hogere conversie, vaak tussen 10% en 30% procent. En in de zakelijke markt, waar het vaak draait om grote bedragen, kan dit dus veel opleveren.' Bovendien is de zakelijke koper als consument gewend geraakt aan gebruiksvriendelijke diensten als Afterpay en Klarna.

In de zakelijke wereld staat hem online nog vaak een omslachtig proces te wachten met het aanmaken van accounts en kredietlimieten. In sommige gevallen duurt het wel vijf dagen na aanmelding dat iets op rekening gekocht kan worden. 'Bij het oprichten van Biller wisten we dat Payment Service Providers een belangrijke rol zouden spelen in het gemakkelijk aanbieden van onze zakelijke betaalmethode, om zo bij te dragen aan onze groeiambities', vertelt Derek Vreeburg van Biller. 'Het is mooi dat Pay. dit als eerste aan gaat bieden. Ze hebben meer dan voldoende kennis en ervaring in huis om te bepalen wat hun (zakelijke) klanten nodig hebben.'

comments powered by Disqus