citizenM wint CX award met contactloze hotelervaring

citizenM wint CX award met contactloze hotelervaring
  • 25 november 2022
  • Kel Koenen

Hotelketen citizenM won een ‘Best Digital Customer Experience’ award van de Internationale Customer Experience Awards (ICXA). Triple uit Alkmaar bouwde een volledig digitale oplossing voor het hotel. Met de eigenzinnige mobiele app, kunnen hotelgasten inchecken, hun kamerdeur openen, de slimme kamer bedienen, boekingen beheren en meer.

Ben van der Burg, commercieel directeur van Triple, nam de prijs digitaal in ontvangst. 'We zijn vereerd door deze mooie prijs. Dit is een geweldig compliment voor zowel Triple als citizenM, met wie we al jarenlang samenwerken aan vernieuwende oplossingen.' Volgens de jury wist Triple voor deze digitale klantervaring een onderscheidend ontwerp te realiseren. Ze waren overtuigd van het eigenzinnige ontwerp en de slimme toepassingen die in de app gebouwd zijn.

De digitale oplossing biedt hotelgasten volledige digitale controle tijdens hun reis: van boeken tot inchecken, het openen van kamerdeuren, het regelen van verlichting, zonwering, airconditioning, media, het bekijken van menu’s en meer. De gast vloeit naadloos over van het ene contactpunt naar het andere. Tabletten in hotelkamers onthouden precies waar de gast was gebleven op zijn telefoon. Een 'contextuele kaart' is aanwezig op het dashboard, die de gast de meest relevante volgende actie voorstelt, afhankelijk van de fase van de hotelreis.

Een door citizenM en ambassadeurs samengestelde stadsgids breidt de reis van de gast naar de stad uit. Een andere speelse toevoeging is het 'citizen paspoort', een gamificatiefunctie die gasten aanmoedigt om digitale 'stempels' te verzamelen. Ook voegde Triple een 360° klantbeeld toe aan het ecosysteem. Dit stelt citizenM in staat om gasten een naadloze ervaring te bieden.

Triple bracht het speelse en kleurrijke merk tot leven in alle digitale journeys. Visueel ontwerp en animaties vertalen de levendige, leuke en kleurrijke vibe van citizenM naar een digitale ervaring. Tot slot werd een chatbot voor klantondersteuning toegevoegd aan de website en app, gebouwd op de Wozzbot-engine van Triple. De chatbot handelt eenvoudige klantenservice-kwesties af waardoor klanten sneller toegang krijgen tot de informatie die ze nodig hebben en er tegelijkertijd personeel vrijkomt om gasten te helpen op manieren die het verschil maken.

 

comments powered by Disqus