Hoogwaardige klantenservice met Zoom Contact Center
Zoom Contact Center is gelanceerd in het VK en Ierland en is met Engelse taalinstellingen vanaf nu ook te gebruiken in Nederland. Dit omnichannel contactcenter-as-a-Service (CCaaS) helpt bedrijven hun klanten op snelle, accurate en persoonlijke wijze van dienst te zijn via uiteenlopende kanalen.
Daarnaast zijn nieuwe features gelanceerd voor efficiëntere klantondersteuning en analytics. Op een later moment worden ook andere talen toegevoegd. Visuele communicatie biedt betere mogelijkheden voor een effectieve klantenservice. Recent onderzoek van Metrigy CX MetriCast wees uit dat het ook de inkomsten, klantwaardering en de efficiëntie van servicemedewerkers verhoogt. Zoom Contact Center is opgebouwd rond videocommunicatie, zodat servicemedewerkers chats of telefoongesprekken gemakkelijk kunnen omzetten naar video voor meer persoonlijke communicatie.
Wanneer het volume van hulpverzoeken hoog is, helpt de Zoom Virtual Agent – een AI-gedreven chatbot – de druk te verlichten door klanten zelf de antwoorden te laten vinden die ze nodig hebben. Op basis van hun vragen, doorzoekt de Virtual Agent alle beschikbare FAQ's, kennisbanken en andere bedrijfsapplicaties om antwoorden te bieden. Vervolgens kan de chatbot zo nodig de gehele vraag- en chatgeschiedenis direct doorgeven aan een medewerker, zodat klanten niet in de herhaling hoeven te vallen.