Gezocht: contactcenters voor DDMA Telemarketing Benchmark
De DDMA start met de tweede editie van de DDMA Telemarketing Benchmark. Om een zo compleet mogelijk overzicht te creëren van de telemarketingsector zijn ze op zoek naar contactcenters die zich bij de benchmark willen aansluiten.
De DDMA Telemarketing Benchmark wordt jaarlijks gepubliceerd. De eerste editie, de DDMA Telemarketing Benchmark 2022 boodt interessante inzichten en gespreksstof op basis van campagnedata van 7 deelnemende contactcenters: 2Contact, Custom Connect, Het Customer Care Center, Kalff, Roscom, SalesQ en Webhelp.
Hoe meer data er wordt toegevoegd: hoe completer, relevanter en diepgaander de inzichten uit de Benchmark worden. Daarom is de DDMA op zoek naar meer contactcenters die als partner aan dit initiatief willen deelnemen en data geanonimiseerd willen aanleveren.
Het doel van de DDMA Telemarketing Benchmark is om de sector in kaart te brengen en op basis van cijfers inzicht te geven in de inzet van outbound telemarketing in Nederland. De DDMA Telemarketing Benchmark wordt gepubliceerd als een interactief dashboard, exclusief voor DDMA-leden en de contactcenters die hebben bijdragen aan de benchmark.
Via dit dashboard kunnen telemarketingprofessionals (zowel vanuit opdrachtgevers als bureaus) hun eigen campagnedata vergelijken met anderen. Sectorbreed laten de cijfers zien dat de zelfreguleringsplicht serieus wordt genomen.
Geïnteresseerd om deel te nemen of behoefte aan meer informatie? Neem dan contact op met Nanda Appelman van DDMA.