Anthony Hotel gebruikt AI voor betere gastervaring

Anthony Hotel gebruikt AI voor betere gastervaring
  • 28 juni 2023
  • Ryan Baij

The Anthony Hotel in Utrecht gebruikt AI om de gasten een betere klantervaring te bieden. De implementatie van RUNNR.ai in WhatsApp is een update van de chatbot.

'Service en gastvrijheid staan bij ons voorop als het gaat om het verhogen van gastervaringen. Via Whatsapp sturen wij gasten na het maken van een reservering een kort bericht, tijdens en na hun verblijf volgt een servicebericht. Daardoor kunnen onze gasten snel en persoonlijk een antwoord krijgen op veel gestelde vragen, bijvoorbeeld over de inchecktijd of parkeermogelijkheden,' vertelt Wouter Visser, General Manager van The Anthony Hotel Utrecht.

Hij vervolgt: 'Ook is het mogelijk om eenvoudig ontbijt of roomservice te bestellen en verzoeken in te dienen voor extra handdoeken of kamerschoonmaak. Een leuke feature is dat ze via de tool antwoord kunnen krijgen op vragen als ‘welke restaurants staan in de buurt hoog aangeschreven’, of ‘hoe kan ik met het openbaar vervoer bij het theater komen.’ Informatie over bijvoorbeeld een restaurant wordt onder meer voorzien van een reviewoverzicht en een link naar de website zodat gasten een compleet overzicht krijgen waar ze echt wat aan hebben. Deze innovatie draagt bij aan een hoog niveau van gemak waar gasten de voordelen van zullen plukken.'

Michiel de Vor, oprichter van RUNNR.ai legt uit wat de voordelen zijn van WhatsApp: 'Met een openingspercentage van 98% overtreft het e-mailverkeer, dat slechts een openingspercentage heeft van 20%. Dit betekent dat gasten waarschijnlijker berichten zullen zien die via WhatsApp zijn verzonden en erop zullen reageren, waardoor de communicatie efficiënter en effectiever wordt. Bovendien heeft de app een betrokkenheidspercentage van 65%, wat aangeeft dat gasten deze actief gebruiken voor diensten bestellen, verzoeken indienen en feedback geven.'

comments powered by Disqus