Ask, Act, Do voor customer service op Man
Het Department of Environment, Food and Agriculture (DEFA) van het eiland Man vraagt bewoners om feedback over haar klantenservice en andere vormen van klantcontact.
DEFA heeft hiervoor een enquête gelanceerd voor iedereen die in de afgelopen 12 maanden gebruik heeft gemaakt van de diensten van het departement.
Een woordvoerder van DEFA merkte op dat het departement honderden verschillende diensten aanbiedt, variërend van boomvergunningen en landbouwondersteuning tot lidmaatschappen voor wildparken. Minister Clare Barber zei dat ze willen weten wat er ‘goed wordt gedaan’ en waar ze ‘beter kunnen presteren’. ‘We hebben immers zoveel gebieden waar we direct diensten aan het publiek aanbieden’, stelt ze.
Het departement telt ongeveer 200 medewerkers en volgens Barber hebben ‘een redelijk aantal’ van hen dagelijks contact met inwoners. Barber meent dat deze enquête een goed startpunt is om te beoordelen hoe DEFA omgaat met haar klanten. Volgens Barber willen diegenen die contact opnemen met het departement via telefoon, e-mail of sociale media altijd heel graag met een mens willen spreken.
Barber hoopt met de uitslag te achterhalen waar het departement niet ‘snel genoeg’ om voortaan op een snellere manier te kunnen reageren.
Het Isle of Man is een zelfbesturend eiland in de Ierse Zee tussen Groot-Brittannië en Ierland. Het eiland is geen deel van het Verenigd Koninkrijk, maar heeft een speciale status als Brits Kroonbezit. Het staat bekend om zijn unieke combinatie van Keltische en Scandinavische cultuurinvloeden en trekt toeristen aan vanwege zijn prachtige natuur, historische erfgoed en jaarlijkse evenementen.