CX Cloud: meer waarde uit AI
Salesforce en Genesys hebben een nauwere samenwerking aangekondigd met de lancering van CX Cloud, de AI-oplossing voor klantbeleving en relatiebeheer. Deze samenwerking heeft als doel om meer waarde uit data en AI te halen.
Deze samenwerking richt zich op de convergentie van contactcenter- en klantenservicetechnologieën, waarbij data, klantenservicemedewerkers, bots én communicatiekanalen worden samengebracht voor slimmere klantervaringen en employee experiences (EE). Genesys en Salesforce zijn allebei marktleider op het gebied van Contact Center as a Service (CCaaS) en Customer Relationship Management (CRM) en CX Cloud is zowel een customer experience als relationship management-oplossing. Deze nieuwe tool richt zich op het helpen van bedrijven om meer waarde te halen uit data en kunstmatige intelligentie (AI).
De combinatie van Genesys Cloud CX en Salesforce Service Cloud sluit de werkzaamheden van customer service medewerkers en hun teamleiders beter op elkaar aan en brengt de mogelijkheden voor een enterprise contactcenter- en workforce engagement management (WEM) in beeld. Volgens Genesys stelt het ‘dankzij de bi-directionele gegevensuitwisseling van CX Cloud én Salesforce organisaties in staat stelt klantinteracties, gedrag en geschiedenis beter te begrijpen over hun klantreis.’
Maximaal benutten
De samenwerking tussen Genesys en Salesforce versterkt ook de positie van Sabio als belangrijke partner in Europa op het gebied van digitale transformatiediensten op het gebied van CX. Het bedrijf is de enige Genesys- en Salesforce-partner die organisaties kan helpen de waarde van CX Cloud maximaal te benutten. Volgens Stuart Dorman, Chief Innovation Officer bij Sabio, heeft het bedrijf niet alleen gewacht op deze ontwikkeling, maar ook actief op ingespeeld. ‘Onze bedrijfsstrategie is al geruime tijd afgestemd op het samenvloeien van contactcenter-, AI- én CRM-oplossingen. Vandaar dat we onze expertise in Genesys- en Salesforce-technologieën continu hebben versterkt. Wij zijn een van de toonaangevende specialisten in Salesforce Service Cloud én hebben een grote staat van dienst met Genesys als één van hun strategische partners. We zijn in Europa een Gold-partner met operationele praktijken in het Verenigd Koninkrijk, Spanje, Frankrijk, Nederland en Denemarken.’