Virtueel agent Wout: Goed tot zijn recht in precaire zaken
Op 5 oktober 2023 in Mariënhof, Amersfoort is weer het CustomerFirst Congres. Virtueel agent Wout en Caspar Doing van de Nationale Politie, presenteren op hét congres voor Customer Service Professionals één van de sessies.
Vanuit het visiedocument Politie in Verbinding werkt de Nationale Politie aan een omnichannel contactstrategie. De website Politie.nl is hier als grootste politiebureau van Nederland een belangrijk onderdeel van. Virtueel agent Wout is nu meer dan een jaar live op deze pagina en voert op dit moment zo’n 1000 gesprekken per dag. Caspar Doing is productowner Politie.nl en presenteert samen met Wout een sessie.
Waar gaat jullie sessie over?
Aan de hand van sprekende voorbeelden uit de samenleving laten we zien hoe deze chatbot past in het veranderende landschap van politiecontact, maar ook waarom er dag en nacht altijd collega’s van Wout klaar zullen staan om live chat contact over te pakken vanuit de Regionale Contactcentra.
Hoe heeft Wout zijn klantcontact het allerliefste?
Wout heeft geen voorkeur voor klantcontact, Wout is er altijd en voor iedereen.
Op welke manier bedient Wout zijn gesprekspartners het beste?
Wout komt het beste tot zijn recht in precaire zaken. Sommige onderwerpen en gesprekken zijn omgeven met een zweem van gene, wat mensen weerhoud om hulp te vragen. Doordat Wout op iedere pagina van politie.nl beschikbaar is, kan iedereen zaken bespreekbaar maken met een bot, en de eerste barrière zo overwinnen. Hierna kan het gesprek desgewenst overgenomen worden door een collega van vlees en bloed.
Heb je een leuk voorbeeld van recent klantcontact die je alvast kan delen?
De meeste zijn geheim dus nee. In zijn algemeenheid kan ik wel zeggen dat de politie is er voor iedereen is, maar taalbarrières het lastig maken om te communiceren. Wout maakt dit veel eenvoudiger en ik geniet van de voorbeelden waar taalbarrière verdwijnen door chat.
Ikzelf heb onlangs een andere televisie gekocht bij een bekende partij. Om verschillende redenen een paar keer moeten omruilen en het gemak waarmee dat ging was indrukwekkend. Supereenvoudige software, goed verwachtingsmanagement en geen gedoe. Ze hebben er een vaste klant bij.
Wat neemt de klantcontactprofessional mee uit jullie sessie?
Zoals al eerder genoemd: we laten zien op welke manier chatbot Wout wordt ingezet in het veranderende landschap van ons klantcontact!
Ben je benieuwd naar dit verhaal? En klaar om de klant centraal te stellen in jouw organisatie? Reserveer 5 oktober in je agenda en bestel vandaag nog je ticket via onze website. We kijken ernaar uit je te verwelkomen op het CustomerFirst Congres!
Benieuwd naar andere sprekers op het CustomerFirst Congres? Klik hier voor hun verhalen:
Natasja Wientjes (DHL)
Kim Knape (Picnic)
Janco Klijnstra (Kaartje2Go)
- CustomerFirst Congres
- customer experience
- klantenservice
- Nederlandse politie
- klantcontact
- Wout
- customer service