AI-gegenereerde enquêtes bij SurveyMonkey
SurveyMonkey kondigt de internationale beschikbaarheid aan van 'Maken met AI'. Het is een nieuwe functie voor het maken van enquêtes met behulp van OpenAI, het bedrijf dat AI onderzoekt en implementeert.
'Maken met AI' is gebaseerd op GPT-3 en meer dan 20 jaar aan data van het bedrijf zelf. Het stelt gebruikers in staat enquêtes te maken via een beschrijving, waardoor het proces wordt geautomatiseerd en versneld. 'Maken met AI' is internationaal beschikbaar en gratis voor alle gebruikers van SurveyMonkey.
Via 'Maken met AI' is het mogelijk om in slechts 30 seconden enquêtes en formulieren op maat te maken door enkel de gewenste enquête of het doel van de feedback te beschrijven. De functie is ook voorzien van een reeks opdrachten voor populaire feedback- en onderzoekstoepassingen. Deze kunnen de zelfstandige beschrijvingen vervangen voor een nog sneller proces. Gebruikers kunnen dan de automatisch gegenereerde enquête controleren, eventueel bewerken en vervolgens verzenden.
Met 'Maken met AI' kunnen gebruikers binnen customer service, CX en marketing én andere teams nog sneller gedetailleerde feedback verzamelen. 'Het gemeenschappelijke kenmerk van de meeste AI-gedreven toepassingen? Snelheid. Hoewel snelheid vandaag de dag onmisbaar is, mag dat niet ten koste gaan van nauwkeurigheid', stelt Eric Johnson, ceo bij SurveyMonkey. 'Wij hebben een van de grootste datasets voor enquêtes ter wereld. We zetten deze nu in om onze gebruikers methodologisch verantwoorde enquêtes te laten maken en uitvoeren en sneller dan ooit inzichten te verzamelen.'
Lees ook: Innovator van klantinzichten - een interview met Eric Johnson