AliExpress tekent Digital Consumer Rights Commitments
AliExpress ondertekende vier toezeggingen in het kader van de EU Consumer Protection Pledge, een vrijwillige belofte om een veilige en transparante omgeving voor klanten te creëren.
De ondertekening gebeurde tijdens het jaarlijkse online Digital Consumer Event dat voor de derde keer plaatsvond. Vertegenwoordigers van het Europees Parlement, het bedrijfsleven, consumentenbonden en academici kwamen hier bijeen om te praten over de belangrijkste digitale problemen waar consumenten momenteel mee te maken hebben.
'Door deze toezegging vandaag te tekenen laten wij zien hoe belangrijk wij het vinden om de klanten van AliExpress te beschermen. Daarnaast benadrukken wij onze belofte om nauw samen te werken met de Europese Commissie, de markttoezichtautoriteiten en consumentenorganisaties om de product- en consumentenveiligheid online te verbeteren', aldus Eric Pelletier, vice-president en hoofd International Government Relations van Alibaba Group.
'Wij geloven dat vrijwillige verbintenissen belangrijk zijn om te garanderen dat klanten centraal staan bij alles wat we doen. Daarnaast willen we een cultuur van compliance en samenwerking in de hele sector stimuleren. Wij werken hard om een veilige onlinewinkelervaring te garanderen. Vandaag is dan ook een belangrijke stap voorwaarts voor alle e-commerce platformen.'
De Consumer Protection Pledge bestaat uit twee delen. Het eerste is de Product Safety Pledge+ die in maart al is overeengekomen. Het tweede deel is de onlangs goedgekeurde Digital Consumer Rights Commitments.
- customer experience
- klantervaring
- AliExpress
- klantbeleving
- Digital Consumer Rights Commitments
- customer service
- klantenservice