Viking opent klantenservice in België
De grote Europese leverancier van kantoorbenodigdheden Viking versterkt zijn lokale aanwezigheid om de ervaring van klanten te verbeteren.
De toonaangevende verkoper van kantoorbenodigdheden en -apparatuur, heeft een nieuwe klantenservice-afdeling geopend in het Belgische Tongeren. Voorheen werden klanten in België bediend vanuit Venlo in Nederland. Het personeel van de nieuwe klantenservice bedient voortaan de 30.000 klanten van Viking in België, in het Vlaams, Frans, Engels en Duits. Het toegewijde lokale team is verantwoordelijk voor het beantwoorden van alle vragen van klanten via de telefoon, e-mail of chat en zorgt voor een soepele verwerking van hun bestellingen.
'Geografische en culturele nabijheid is de sleutel tot een eersteklas klantenservice. Met de afdeling in Tongeren kunnen we beter inspelen op de behoeften van onze Belgische klanten. Ons lokale Belgische team zet zich in om de allerbeste service te bieden. Hierdoor kunnen onze medewerkers in Venlo zich weer beter focussen op onze Nederlandse klanten', stelt Christa Furter, Managing Director van Viking Europe.
Het nieuwe Belgische klantenservicecentrum is gevestigd op het terrein van het kantoor en distributiecentrum van RAJA België in Tongeren. De Franse RAJA Groep heeft Viking in november 2021 overgenomen. Deze stap is opnieuw een voorbeeld van Vikings serieuze investeringen in de klantervaring. Eerder dit jaar voltooide Viking de verplaatsing van zijn klantenservice van Zuid-Afrika en India naar Leicester in het Verenigd Koninkrijk, waarmee 60 banen werden gecreëerd.
Viking is een toonaangevende multichannel-distributeur van kantoorbenodigdheden en meubilair voor kleine, middelgrote en grote bedrijven in zeven Europese landen. Viking heeft ongeveer 1.500 mensen in dienst verspreid over Europa en kent een omzet van meer dan 500 miljoen euro.