AI-assistent handelt twee derde van Klarna klantenservicechats af
De AI-assistent heeft in één maand 2,3 miljoen gesprekken gevoerd, wat neerkomt op twee derde van alle klantenservicechats. Het verricht werk dat gelijkstaat aan dat van 700 voltijdmedewerkers en scoort gelijk betreft klanttevredenheid.
Daarnaast is de AI nauwkeuriger in het oplossen van vraagstukken, wat heeft geleid tot een daling van 25% in herhaalvragen. Klanten kunnen nu hun zaken regelen in minder dan twee minuten, vergeleken met de eerdere 11 minuten.
De AI-assistent is beschikbaar in 23 markten, 24 uur per dag, zeven dagen per week en communiceert in meer dan 35 talen. Het wordt geschat dat het een winstverbetering zal realiseren van ruim 40 miljoen dollar voor Klarna in 2024.
'Deze AI-doorbraak in klanteninteractie betekent superieure ervaringen voor onze klanten tegen betere prijzen, interessantere uitdagingen voor onze werknemers en betere rendementen voor onze investeerders', vertelt Sebastian Siemiatkowski, medeoprichter en CEO van Klarna. 'We zijn ongelooflijk enthousiast over deze lancering, maar het benadrukt ook de diepgaande impact op de samenleving die AI zal hebben.'
- dienstverlening
- klantenservice
- klantcontact
- Klarna
- digitalisering
- customer service
- klantervaring
- AI
- klantbeleving