Welkoop opnieuw winnaar Shopping Awards
De beste webwinkels van Nederland zijn bekend. Op donderdagavond 28 maart werden voor de 23ste keer de Shopping Awards uitgereikt. Welkoop won voor het tweede jaar op rij de titel ‘DHL Beste Webwinkel van het Jaar’.
Coolblue was de laatste webwinkel die bij twee opeenvolgende edities van de Shopping Awards werd uitgeroepen tot beste webwinkel in 2012 en 2013. De winnaars van de Shopping Awards Publieksprijzen worden ieder jaar bepaald op basis van publieksstemmen en beoordelingen van experts uit het vak. Publieksstemmen gelden voor 50 procent van de uiteindelijke beoordeling, vakexperts bepalen de andere 50 procent.
Welkoop kreeg de meeste stemmen in de categorie ‘Dier’. Net als in 2023 bleek de tuin- en dierwinkel bovendien de meeste stemmen hebben gekregen van alle publieksprijswinnaars.
Een compleet overzicht van de publieksprijzen is te vinden op de website van zusterblad Twinkle.
Marlene ten Ham, Algemeen Directeur van Thuiswinkel.org, de belangenvereniging van de e-commerce bedrijven, feliciteert Welkoop en de andere winnaars van de Shopping Awards. Ze benadrukt het belang van de Shopping Awards: ‘We spreken van een tijd waarin verandering noodzakelijk is. De inzendingen van alle bedrijven zijn een bewijs van het aanpassingsvermogen, de innovatiekracht en de wil om de e-commerce sector te verduurzamen. Iedere winnaar heeft laten zien dat verandering kansen biedt om voorop te lopen in de markt. Daarnaast geeft deelname aan de Shopping Awards, waar je door een toonaangevende jury beoordeeld wordt, inzicht of je op de goede weg bent en hoe je als organisatie verder kan groeien.’