Revolut test loyaliteitsprogramma RevPoints
De app voor financieel beheer Revolut test een nieuw beloningsprogramma uit in Nederland. Klanten kunnen punten sparen en deze inwisselen voor Flying Blue Miles en Avios. Later wordt het programma uitgerold in de EER en het VK.
RevPoints belonen klanten voor hun dagelijkse uitgaven. Voor elke kaartbetaling krijgt de klant RevPoints. Daarnaast kunnen klanten nog meer beloningen verdienen en hun geldbeheer verbeteren door financiële uitdagingen te voltooien. Dit kan het instellen van een budget omvatten of het bereiken van een spaardoel. Klanten die punten verzamelen, kunnen met de functie ‘Afronden’ nog meer punten verdienen door elke transactie naar boven af te ronden op het dichtstbijzijnde hele getal. Dit wisselgeld kunnen ze omzetten in RevPoints. Klanten die upgraden naar een van de betaalde Revolut-plannen ontvangen een upgradebonus van maximaal 10.000 RevPoints, afhankelijk van het plan.
RevPoints kunnen worden ingewisseld voor Flying Blue Miles voor alle reizen met Air France, KLM of een van hun vele luchtvaartpartners. Ze kunnen ook worden omgezet in Avios (bij geselecteerde IAG-luchtvaartmaatschappijen). Bovendien kunnen RevPoints in de app worden ingewisseld voor hotels en ‘homes’. Er zijn bijna twee miljoen accommodaties beschikbaar. Tenslotte kunnen klanten hun punten inwisselen voor Revolut Experiences. Er is keuze uit meer dan 300.000 activiteiten zoals de skyline van Parijs bezichtigen vanaf de Eiffeltoren of ontspannen in de thermen van Széchenyi in Boedapest.
Christopher Guttridge, General Manager van Lifestyle-producten bij Revolut: ‘RevPoints zijn ontworpen om routineaankopen om te zetten in waardevolle beloningen. RevPoints zijn binnenkort beschikbaar in heel Europa, waardoor het het uitgebreidste loyaliteitsprogramma voor debetkaarten in de regio wordt. We zorgen ervoor dat klanten het meeste uit hun primaire Revolut-rekening halen door een tastbare beloning voor dagelijkse uitgaven aan te bieden. Revolut zoekt steeds hoe ze haar diensten opnieuw kan definiëren. Dit willen we ook doen met loyaliteitsprogramma’s door in de toekomst nog meer dagelijkse voordelen toe te voegen.’