Vakbond vraagt minuut van iedereen die met klantenservice belt
Contactcentermedewerkers beantwoorden jaarlijks miljoenen vragen, maar vragen nooit wat voor zichzelf. Daar komt - als het aan de FNV ligt - in de landelijke actieweek van 8 t/m 12 april verandering in.
FNV Callcenters vraagt van iedereen die deze week een callcentermedewerker aan de lijn heeft een minuutje extra tijd in plaats van meteen op te hangen na het gesprek. Met deze actie vraagt de vakbond aandacht voor de arbeidsvoorwaarden van de 40.000 callcentermedewerkers in Nederland.
De actieweek is gepland een week voor de Nationale Klantcontactweek 2024. Al eerder reageerden zowel Norbert van Liemt van de Werkgeversvereniging Facilitaire Contactcenters (WFC) als Roel Masselink van Klantenservice Federatie (KSF) afwijzend op de geplande actie en gekozen semantiek van de vakbond.
- Klantenservice Federatie
- KSF
- facilitaire contactcenters
- klantcontact
- Werkgeversvereniging Facilitaire Contactcenters
- FNV