KPN wil digitale kennis en vaardigheden vergroten
Om klanten beter bekend te maken met AI start KPN met informatiesessies over kunstmatige intelligentie. Bezoekers van de KPN-winkels maken kennis met de mogelijkheden, nu en in de toekomst en hoe ze er zelf mee aan de slag kunnen.
Voor consumenten wordt AI steeds vaker toepasbaar in het dagelijks leven. Op een eenvoudige manier teksten schrijven, samenvattingen maken, afbeeldingen creëren of zelfs muziek maken. Allemaal toepassingen die online te vinden zijn. Daarnaast is AI ook steeds vaker geïntegreerd in bijvoorbeeld de mobiele telefoon. Tegelijk is er nog een grote groep Nederlanders die nog kennis heeft gemaakt met AI of niet weet of AI hen in het dagelijks leven kan helpen. Daar wil KPN klanten bij helpen door het delen van kennis.
'Onze winkels zijn bij uitstek de plek waar KPN klanten naartoe kunnen als ze vragen hebben. Niet alleen over hun producten maar ook over andere digitale toepassingen en trends', stelt Martin Boers van KPN. 'In onze KPN Experience winkels bieden al regelmatig kennissessies. Met de informatiesessies over AI spelen we in op de groeiende vraag van klanten die graag meer over kunstmatige intelligentie willen weten.'