Marinka van der Meer treedt terug als chief customer officer bij De Volksbank
De Volksbank is voornemens om de functie van chief customer officer (cco) te wijzigen. In de bestaande opzet heeft de cco een omvangrijk takenpakket met verantwoordelijkheid voor de bankmerken, hun product- en dienstenaanbod, de klantrelatie en maatschappelijke impact.
De huidige functie van cco heeft hiermee zowel een sterke commerciële als een grote operationele component. De Volksbank beraadt zich nog op hoe de nieuwe structuur in te richten en is recent met de huidige cco, Marinka van der Meer, in gesprek gegaan en is in goed overleg met haar overeengekomen dat zij haar taken per 1 juli 2024 zal neerleggen. Van der Meer blijft aan de Volksbank verbonden tot 1 januari 2025 en werd in 2018 als cco in de executive board van de Volksbank benoemd.
'Gedurende de afgelopen zes jaar heeft de Volksbank zich sterk ontwikkeld op het gebied van klantrelatie en maatschappelijke impact, de twee pijlers van onze strategie', blikt Van der Meer terug. 'De merken van de Volksbank worden door klanten hogelijk gewaardeerd mede dankzij de klantgerichte dienstverlening en ons duidelijke maatschappelijke profiel.'
Gerard van Olphen, voorzitter van de Raad van Commissarissen: 'Marinka heeft de afgelopen jaren hard gewerkt om de missie van de Volksbank in de praktijk te brengen: met bankieren met de menselijke maat een positieve impact realiseren voor zowel klanten, maatschappij, medewerkers als de aandeelhouder. Met haar passie voor klanten en haar gedrevenheid om de maatschappelijke impact van wat wij als bank doen te vergroten heeft zij een bijdrage geleverd aan het onderscheidende maatschappelijke profiel van de Volksbank binnen het Nederlandse bankenlandschap.'