Moederbedrijf Sapph failliet verklaard: gevolgen klanten onduidelijk

Het moederbedrijf van het bekende lingeriemerk Sapph, UltraViolet Group BV, is op 18 februari 2025 door de Rechtbank Rotterdam failliet verklaard. Dit nieuws volgt op maandenlange klachten van klanten over lange levertijden en gebrekkige communicatie.
Sinds september 2024 ontving TrosRadar talloze meldingen van ontevreden Sapph-klanten. De klachten varieerden van extreem lange wachttijden voor bestellingen tot het niet kunnen bereiken van de klantenservice, die vaak slechts standaardreacties gaf.
In december 2024 beloofde een woordvoerder van Sapph verbetering: ‘De klachten waar onze klanten op dit moment tegenaan lopen zijn opgelost in 2025. Echt niemand hoeft zich zorgen te maken dat ze hun geld kwijt zijn. Iedereen krijgt hun bestelde artikelen en mocht het door een no-pick voorkomen dat het artikel niet meer te leveren is, krijgt die persoon altijd zijn of haar geld terug.’
Het faillissement van UltraViolet Group BV roept vragen op over de positie van klanten die wachten op hun bestellingen of een terugbetaling. In faillissementssituaties hebben de Belastingdienst en banken doorgaans voorrang bij de afhandeling van schulden, waardoor consumenten vaak achteraan in de rij staan.
CustomerFirst heeft eerder aandacht besteed aan de problemen rondom Sapph. In een artikel uit januari 2025 werd melding gemaakt van de aanhoudende klachten en de beloofde verbeteringen door het bedrijf. Het is momenteel onduidelijk in hoeverre deze beloften zijn nagekomen en welke stappen Sapph onderneemt om het vertrouwen van klanten terug te winnen.
