AI-platform personaliseert complete glamping (klant)reis

AI-platform personaliseert complete glamping (klant)reis
  • 16 april 2025
  • Kel Koenen

Boekingsplatform Glampings.com ontvangt een investering van één miljoen euro om internationale groei, slimme technologie en AI-gebruik te versnellen. Door deze ronde verstevigt het bedrijf haar positie in een competitieve markt, waarbij technologie en klantbeleving centraal staan in de groeistrategie.

Glampings.com, het boekingsplatform voor luxe kampeerervaringen in Europa, heeft een groeikapitaalinjectie van €1 miljoen opgehaald. De investering komt van Quantum Leap Capital – onder leiding van KNAB-oprichter Mike de Boer en Albelli-oprichter André Grimbergen – en van Bright Business, het investeringsfonds van ondernemers Bart van Went en Mike Verhoeven.

‘We investeren in slimme technologie, waaronder AI-integraties en de ontwikkeling van Predictive Behavior Modeling’, vertelt mede-oprichter Tom Groenen. ‘Ons einddoel? Een volledig AI-powered reisconsulent die onze gebruikers persoonlijk helpt bij het vinden van hun perfecte glampingvakantie.’


Sven Schuurmans (l) en Tom Groenen

De investering wordt verder gebruikt om het platform functioneel te verbeteren, het internationale aanbod uit te breiden en de merkbekendheid te vergroten, zowel binnen als buiten Europa. Groenen ziet grote potentie in de sector. ‘De glampingmarkt zit wereldwijd flink in de lift. We zien dat de sector steeds professioneler wordt, met unieke glampingconcepten die inspelen op de behoefte van reizigers: bijzondere ervaringen in de natuur, zonder in te leveren op comfort.’

Ook mede-oprichter Sven Schuurmans benadrukt het belang van de samenwerking met ervaren investeerders. ‘Naast kapitaal halen we expertise binnen, precies wat we nodig hebben om onze ambitie waar te maken: uitgroeien tot het grootste glampingplatform ter wereld met meer dan 35.000 accommodaties.’

Foto's: Manu Reyboz