Jabra introduceert premium AI-oplossing voor contactcenters

Jabra lanceert in juni 2025 Engage AI Complete, een nieuwe premiumversie van zijn Engage AI-software voor contactcenters. De oplossing combineert generatieve AI met realtime spraak-naar-tekstfunctionaliteit.
Engage AI Complete analyseert niet alleen wat er tijdens klantgesprekken wordt gezegd, maar ook hoe het wordt gezegd. De Jabra's ClearSpeech-technologie filtert achtergrondgeluiden weg waardoor gesprekken helder blijven. De software biedt directe feedback aan medewerkers, waardoor zij hun gesprekken tijdens het gesprek kunnen verbeteren.
Uitgebreide functionaliteiten
De oplossing bevat verschillende nieuwe functies, waaronder automatische AI-gespreksamenvattingen en gespreksredendetectie. Belangrijke gespreksonderwerpen worden automatisch gelabeld, wat coaching en trendanalyse ondersteunt. Daarnaast geeft een sentimentsscore direct inzicht in het verloop van het gesprek. Via een analytics-dashboard krijgen managers overzicht van alle gesprekken om gerichter te kunnen sturen.
Eén platform voor coaching en kwaliteitsbewaking
Volgens Jabra is Engage AI Complete gebouwd op ruim twintig jaar onderzoek en miljoenen geanalyseerde gesprekken. De oplossing biedt privacy-gecontroleerde data-analyse en directe ondersteuning voor medewerkers. Supervisors kunnen realtime coachen en managers optimaliseren processen op basis van live gegevens.
‘Ons doel is helder: elke medewerker controle geven over zijn of haar toon, gesprekken krachtiger maken en het meeste halen uit elk contactmoment’, aldus Andreas Orebo Wenzel, VP Engage AI bij Jabra.