Tele-net brengt Japanse gastvrijheid naar VS

Met een mix van Japanse omotenashi ('onvoorwaardelijke gastvrijheid' en slimme AI-oplossingen wil tele-net Amerika veroveren. Het bedrijf opende onlangs een hypermodern contactcenter in Las Vegas.
Na meer dan 30 jaar ervaring in Japan en de Filipijnen zet tele-net nu voet aan de grond in de Verenigde Staten. Eerder dit jaar opende het bedrijf in Las Vegas zijn eerste Amerikaanse vestiging, geleid door president Hiroyuki Takahashi. ‘De opening van ons kantoor in Las Vegas markeert een belangrijke mijlpaal in onze wereldwijde expansie’, aldus Takahashi.
Bijzonder aan het nieuwe center is de combinatie van traditionele Japanse gastvrijheid – het omotenashi-principe – met AI-gedreven klantcontact. Lokale medewerkers worden getraind volgens een speciaal ‘Omotenashi Mind’-programma, afgestemd op de Amerikaanse cultuur.
AI speelt daarbij een centrale rol. Van slimme agent-routing en chatbot-integratie tot realtime coaching en 24/7 ondersteuning: mens en machine werken samen voor maximale klanttevredenheid. Met dit model wil tele-net voor 2027 vijf extra vestigingen openen in Noord-Amerika. Takahashi: ‘We geloven dat we een geheel nieuwe vorm van klantservice kunnen creëren die persoonlijk, efficiënt en cultureel afgestemd is.’