Kunst en natuur verbinden gasten op de Veluwe

Kunst en natuur verbinden gasten op de Veluwe
  • 29 augustus 2025
  • Kel Koenen

Natuurhuisje en het Kröller-Müller Museum zijn een samenwerking gestart die kunst en natuur dichter bij elkaar moet brengen. Met verschillende initiatieven willen beide partijen gasten inspireren, laten vertragen en de schoonheid van de Veluwe laten ontdekken.

Als aftrap maken gasten die in september een verblijf bij Natuurhuisje op de Veluwe boeken, kans op een gratis museumticket. In totaal stellen de organisaties dit najaar vijftig entreekaarten beschikbaar, inclusief toegang tot Het Nationaal Park De Hoge Veluwe. Bovendien krijgen gasten bij aankoop van een kaartje een tweede ticket cadeau. De actie geldt voor een bezoek tussen 10 oktober en 31 december 2025.

De herfst vormt daarbij een bijzondere periode, benadrukken de partners. De Veluwe toont zich met verkleurende bossen, paarse heides en het burlen van edelherten van zijn meest indrukwekkende kant. Tegelijkertijd ademt de beeldentuin van het Kröller-Müller een serene herfstsfeer, met meer dan tweehonderd moderne kunstwerken verspreid over 25 hectare.

Dit najaar zijn er drie tentoonstellingen te zien: Tussen werelden (werken tussen droom en werkelijkheid), Raufaser van Lilian Kreutzberger en vanaf 22 november de grote tentoonstelling Open einde, met installaties en interactieve werken van onder meer Marina Abramović & Ulay, Bruce Nauman en Franz West.

‘Kunst en natuur hebben allebei het vermogen om je uit je dagelijkse ritme te halen. Ze dagen je uit, brengen rust en openen je ogen. Bij het Kröller-Müller Museum ontmoeten beiden elkaar op een unieke plek op de Veluwe, waar ook veel van onze huisjes zijn’, zegt Pieter Bastiaansen, Director of Marketing bij Natuurhuisje.

Foto (vlnr): Pieter Bastiaansen (Natuurhuisje), Marjan Reitsma (Kröller-Müller Museum), Robert van Veen (Natuurhuisje) en Sanne van Engen (Kröller-Müller Museum) voor het kunstwerk van Hermann Maier Neustadt - WD-Spiral Part One Cinema, 2001

comments powered by Disqus