GLS breidt netwerk uit met 200 ViaTim Points

GLS Netherlands vergroot zijn Out-of-Home-netwerk met 200 nieuwe afhaalpunten in samenwerking met ViaTim. De uitbreiding speelt in op de toenemende vraag naar flexibele pakketbezorging, vlak voor de start van het piekseizoen.
De 200 nieuwe GLS Points worden toegevoegd aan het bestaande netwerk van Parcel Shops en Parcel Lockers. Via de samenwerking met ViaTim kunnen klanten pakketten ophalen en retourneren bij buurtgenoten die fungeren als afhaalpunt. Deze ViaTim Punten zijn voornamelijk gevestigd bij mensen thuis.
Uitbreiding voor piekseizoen
Volgens GLS Netherlands is de uitbreiding strategisch gepland. ‘Ik ben heel blij dat we samen met ViaTim ons Out-of-Home-netwerk versneld kunnen uitbreiden. Met deze ViaTim Punten midden in woonwijken maken we het consumenten makkelijker dan ooit om pakketten af te halen en te retourneren, precies op het moment dat de drukte toeneemt’, zegt Luuk Speksnijder, managing director van GLS Netherlands.
Flexibele openingstijden
De samenwerking biedt niet alleen voordelen voor ontvangers, maar ook voor verzenders die inspelen op de groeiende behoefte aan alternatieve bezorgopties. Veel ViaTim Punten zijn geopend tussen 16.00 en 21.00 uur, waardoor pakketten ook na werktijd opgehaald kunnen worden. Klanten kunnen bij het afrekenen kiezen voor een ViaTim Punt in de buurt, ook nadat het pakket al is overgedragen aan de bezorger.
Betere service in de wijk
‘Samen met partners als GLS verbinden we buurten en maken we mensen blij. Ik ben ontzettend trots op dit partnerschap en kijk ernaar uit om samen met GLS niet alleen het komende piekseizoen tot een succes te maken, maar ook daarna te blijven werken aan meer gemak en een betere, efficiëntere pakketafhandeling’, aldus Ivo Goes, directeur van ViaTim.
Beeld: Luuk Speksnijder (l) en Ivo Goes (r).
