Klarna lanceert wereldwijd lidmaatschap met premium voordelen

Klarna lanceert wereldwijd lidmaatschap met premium voordelen
  • 28 oktober 2025
  • Kel Koenen

Klarna, wereldwijd actief als digitale bank en betaaldienstverlener, introduceert een nieuw wereldwijd lidmaatschapsprogramma waarmee gebruikers toegang krijgen tot premium voordelen zonder creditcard. Met deze stap wil Klarna consumenten helpen hun geld slimmer te beheren, terwijl ze profiteren van extra’s die traditioneel voorbehouden waren aan creditcardhouders.

Gebruikers die liever direct betalen, kunnen via het lidmaatschap profiteren van cashback en voordelen op het gebied van reizen, lifestyle en digitale diensten – met een totale waarde van circa 300 euro per maand. Denk aan toegang tot platforms als WeWork, Classpass, Laundryheap, Storytel, Blinkist en Headspace.

Volgens David Sandström, Chief Marketing Officer bij Klarna, is dit een logische volgende stap in de evolutie van moderne financiële dienstverlening: ‘Bij Klarna vinden we dat consumenten geen creditcard of lening nodig zouden moeten hebben om te kunnen profiteren van premium voordelen. Met dit nieuwe lidmaatschap kunnen zij hun eigen geld gebruiken én genieten van reis-, lifestyle- en digitale voordelen in één helder maandbedrag.’

De pakketten Premium en Max bieden volgens Klarna meer dan tien keer hun maandelijkse waarde aan voordelen. Gebruikers ontvangen bovendien cashback op aankopen, die direct kan worden ingewisseld bij grote reis- en hotelpartners zoals Air France–KLM, British Airways, United Airlines, Accor en Radisson. Nieuwe deals en services worden regelmatig toegevoegd via de Klarna-app.

Met inmiddels meer dan vier miljoen actieve gebruikers in Nederland onderstreept Klarna zijn positie als toonaangevende speler in digitale financiële dienstverlening. Waar traditionele creditcards consumenten aanmoedigen meer te spenderen om beloningen te verdienen, draait Klarna dat model om: klanten profiteren van voordelen terwijl ze simpelweg hun eigen geld gebruiken.

comments powered by Disqus