Leiderschap centraal bij CCMA Awards 2025

Leiderschap centraal bij CCMA Awards 2025
  • 5 november 2025
  • Kel Koenen

De spanning in de klantcontactwereld loopt op: op donderdag 20 november worden tijdens een exclusief diner in de kapel van het Eemklooster in Amersfoort de CCMA Awards 2025 uitgereikt. De verkiezing, georganiseerd door de Customer Contact Management Association (CCMA) brengt dit jaar meerdere categorieën samen en introduceert een nieuwe prijs.

De titels Manager of the Year en Teamleider van het Jaar zijn samengevoegd tot één feestelijke awardavond, aangevuld met de gloednieuwe Future Award. Daarmee erkent de organisatie niet alleen inspirerend leiderschap, maar ook innovatie en toekomstgerichtheid binnen de sector. 'Deze uitbreiding weerspiegelt de groei en professionalisering van klantcontact', aldus de CCMA. 'We willen het brede spectrum aan talent en impact binnen onze branche zichtbaar maken.'

Naast de prijsuitreiking staat de avond in het teken van inhoud en inspiratie. Waar veel branche-evenementen draaien om AI, kiest CCMA dit jaar bewust voor het thema ‘Leiderschap in tijden van verandering’. Oud-hockeybondscoach en teamexpert Marc Lammers verzorgt een keynote over wendbaarheid, motivatie en vernieuwend leiderschap. Ook wordt tijdens het event een update gepresenteerd van het onderzoek Klantcontact 2028–2030.

De onafhankelijke jury’s, bestaande uit ervaren experts en oud-winnaars, hebben uit talloze nominaties finalisten per categorie geselecteerd. In de komende periode volgen bedrijfsbezoeken en jurygesprekken, waarna tijdens de awardshow de winnaars bekend worden gemaakt.

De finalisten van de CCMA Awards 2025:

  • Manager of the Year 2025: Tom Custers (NieuweStroom), Sahar Salimian (Monuta), Erwin Hasselt (Feenstra), Jolanda Nijland (Univé) en Stephanie Spiessens (ABN Amro).

  • Teamleider van het Jaar 2025: Sylvana Noiron (ABN Amro), Mark Rooskens (Bol) en Amina Ait El Abd (Enexis).

  • Future Award 2025: Linda Zwijsen (Vattenfall), Alex Terpstra (ABN Amro) en Ruud Huigsloot (Eneco).

Volgens de organisatie draait het evenement niet alleen om prijzen, maar vooral om erkenning en verbinding. ‘De CCMA Awards vieren de mensen die elke dag het verschil maken in klantcontact – van inspirerend leiderschap tot innovatieve toekomstvisies.’

comments powered by Disqus