Topic: Customer Service Management
Univé geeft lading aan coöperatie
  • 27 februari 2018
  • Redactie

Univé geeft lading aan coöperatie

Verzekeraar Univé is een coöperatie: van de leden, voor de leden. In het verdere verleden werd die coöperatieve gedachte min of meer vanzelf vormgegeven, simpelweg omdat het toen in de samenleving normaal was om elkaar te helpen risico’s te voorkomen, gevolgen van schade te beperken en onzekerheden weg te nemen. Univé brengt die gemeenschapszin terug door met moderne digitale middelen te voorzien in oude behoeften, die eigenlijk nooit zijn weggeweest. CEO Joost Heideman is gepokt en gemazeld in de verzekeringsbranche.

Kloppend Hart - Euroflorist
  • 27 februari 2018
  • Redactie

Kloppend Hart - Euroflorist

Mensen wereldwijd gelukkig maken, dat is de ambitieuze doelstelling van bloemenbezorgdienst Euroflorist. Je dient uiterst zorgvuldig om te gaan met een bestelling, want je hebt slechts één kans om zowel de bloemen als de vaak emotionele boodschap goed over te brengen. Om dat voor elkaar te krijgen, onderhoudt de afdeling Customer Service contacten met consumenten, bloemisten en zakelijke relaties. ‘Taallessen voor agents vormen een geweldig bindmiddel’, stelt Loraine de Vries, manager Customer Service Benelux & France bij Euroflorist Amsterdam.

Een bot lost niet alles op
  • 02 februari 2018
  • Ernst-Jan Kruize

Een bot lost niet alles op

Bots, bots en nog eens bots. Kijkend naar recent nieuws (1) in ons vakgebied kunnen we eenvoudig vaststellen dat ze een hot, zo niet het heetste, topic vormen. Enerzijds terecht omdat we zien dat de nieuwe generatie bot technologie veel meer in huis heeft dan de eerste lichting chatbots en dús in staat is om klanten op een 'natuurlijker' wijze te helpen. Anderzijds beginnen we nu pas écht te ervaren dat 'slimme' technologie daadwerkelijk complexere conversaties kan voeren. En dús de potentie heeft om een groot deel van traditioneel menselijke contacten te automatiseren (2). Een technologietrend dus die ons vak fundamenteel verandert (3).

Picnic bezorgt meer dan alleen boodschappen
  • 30 januari 2018
  • Redactie

Picnic bezorgt meer dan alleen boodschappen

Met het merkimago sympathiek op zak heeft Picnic momenteel weinig reden tot klagen. De online supermarkt timmert sinds 2015 hard aan de weg in kruideniersland en valt met zijn milieuvriendelijke bezorgwagentjes duidelijk in de smaak. Gemak dient de mens tenslotte, dus zeg maar dag tegen het zeulen met volle boodschappentassen. Inmiddels is de Nederlandse websuper actief in pakweg dertig steden, goed voor ruim 65.000 klanten. Om nog meer een hap uit deze markt te kunnen nemen, steekt het app-only bedrijf extra energie in servicegerichtheid en klantvriendelijkheid. “Wij willen mensen een fijn gevoel geven.”


Iedere woensdagmiddag op de hoogte van het laatste nieuws?

Inschrijven