LeasePlan maakt klanten succesvol met cloudplatform

LeasePlan maakt klanten succesvol met cloudplatform
  • 1 maart 2016
  • Redactie

[Branded content] Tussen het eerste contract van LeasePlan dat in 1963 werd uitgetypt en de huidige positie als internationaal marktleider op het gebied van operationele leasing en fleetmanagement, zit ruim een halve eeuw. Door de jaren heen heeft LeasePlan zich ontwikkeld van autoleasemaatschappij tot een organisatie die in 32 landen 1,5 miljoen berijders helpt bij ‘mobiliteit in brede zin’. Die focus leidt tot veel interactie met klanten en juist in die communicatie wil LeasePlan zich positief onderscheiden in de markt. Dat doet het bedrijf met het Customer Succes Platform van Salesforce.

'Bij de naam Salesforce denken de meeste mensen aan CRM', zegt Femke van Zantvoort, director Customer Strategy & Innovation. 'Begrijpelijk, want in 1999 heeft Salesforce het begrip CRM opnieuw uitgevonden met de introductie van een nieuw technologiemodel dat draait in de cloud. Het bedrijf staat op de beurs van New York ook genoteerd als CRM. De Sales Cloud is wereldwijd inmiddels het meest gebruikte CRM-systeem, maar is eigenlijk maar een deel van wat we doen: ons online platform voorziet naast relatiebeheer en verkoop ook in service, marketing, communities, analyse en apps.
Wereldwijd maken meer dan 100.000 organisaties, van het mkb tot multinationals, met Salesforce een digitale transformatie door om een daadwerkelijk vraag-gestuurde organisatie te worden. In de praktijk betekent het dat Salesforce bedrijven en instellingen helpt om hun klantgerichte processen zodanig te stroomlijnen dat zij snel kunnen inspelen op bestaande en nieuwe klantbehoeften en -wensen.'

'Place of truth'
Net als onder meer Coca Cola, KLM, PostNL, Nationale Nederlanden en Van Gansewinkel, heeft ook LeasePlan sales en service van alle vestigingen ter wereld ondergebracht in het Customer Succes Platform van Salesforce. Erik Staat, directeur Operational Excellence van LeasePlan: 'Wij noemen het Customer Succes Platform ook wel de ‘place of truth’: het is de bron waarmee we onze medewerkers succesvol kunnen laten zijn in de communicatie met klánten. Alle interne afdelingen, van schadehelpdesk tot marketing en van wagenparkbeheer tot de financiële administratie, en in de toekomst ook externe partners zoals autodealers en schadebedrijven, zijn aan het platform gelinkt. Dat alle informatie centraal online beschikbaar is, aan elkaar is gekoppeld, overzichtelijk wordt getoond aan iedereen die met de berijder te maken heeft, stelt ons in staat om gemak en consistente dienstverlening te bieden aan alle LeasePlan-klanten lokaal en wereldwijd.'

Zevenvoudige wolk
De cloud van Salesforce biedt dus meer dan een Customer Relationship Management-systeem. Femke van Zantvoort licht het totaalpakket van platformen van Salesforce toe: 'De Sales Cloud is het CRM- en verkoopautomatiseringspakket dat alle stadia van sales versnelt en stroomlijnt, van leadmanagement tot het binnenhalen van de deal. De Service Cloud is het online platform voor service, support en casemanagement. Helpdesks en callcenters kunnen hiermee 24/7 effectieve klantenondersteuning bieden vanaf elk apparaat. Met de Marketing Cloud kunnen organisaties persoonlijke marketingcampagnes ontwikkelen via e-mail, mobiel, social media en internet. De Analytics Cloud verzamelt alle data en legt slimme verbanden waardoor op elk moment duidelijk is hoe de organisatie presteert en waarom. De Community Cloud maakt self-service communities mogelijk die klanten, medewerkers en partners direct in verbinding brengt met de informatie die ze nodig hebben. Met de App Cloud ontwikkel je zelf snel en eenvoudig apps en met onze Internet of Things Cloud kan alle big data met elkaar worden verbonden en geanalyseerd, en omgezet in concrete acties. Alle onderdelen werken zeer intuïtief, je hoeft echt geen programmeur te zijn om een campagne op touw te zetten of om een app te ontwikkelen.'

Het volledige artikel lees je hier.








comments powered by Disqus